Az egyéni és csoportos szupervízió folyamat alapú fejlesztési folyamat, fő témája a szakmai elakadások.
Az egyéni szupervízió esetén a szupervizált és a szupervízor együtt dolgozza fel a problémát.
Csoportos szupervízió esetén, a szupervízor vezetésével a csoporttagokkal együtt kerül a szupervizált problémája feldolgozásra, együtt segítik a megoldáshoz vezető úthoz, együtt fejlesztik az önreflexiót.
Feldolgozható esetek (elakadások) témái lehetnek:

  • Én és a szakmai bizonytalanságom
  • Én és a karrierem, szakmai dilemmák
  • Szakmai identitás
  • Motiváció kérdésköre
  • Kiégés érzése
  • Frusztráció
  • Szakmai tehetetlenség
  • Kollégáimmal, vezetőmmel való konfliktusaim, s minden olyan eset, ami a munkám során kérdéseket vet fel.

A szupervízió egyéni és csoportos formában problémák, konfliktusok felismerésében, feldolgozásában, a megoldásokhoz vezető út megtalálásában, önreflexió fejlesztésében, vezetői kompetenciák fejlesztésében, munkahelyi csoportok együttműködésének, kommunikációjának fejlesztésében segít.

A szupervízió konkrét helyzetből indul ki, amit a szupervizált személy vezet elő. A szupervizált és a helyzet egymásra való hatására fókuszálunk elemezve a helyzet lehetséges jelentéseit, létrejöttének mechanizmusait, az egyén működésének jellemzőit és lehetséges tartalékait. A szupervizor a szupervizált belső motivációit, viselkedésének mozgatórugóit követi. A szupervíziós folyamat során  az a cél, hogy a szupervizált egyre nagyobb rálátást kapjon az adott helyzetre, a felismerés élményét megélve lássa meg a saját lehetőségeit és tartalékait a helyzet kezelésére.

Team szupervízió a csoport szupervízió speciális formája, ahol az egy munkahelyen dolgozók alkotnak csoportot és keresnek megoldást a csoportban megjelenő problémákra. Ebben az esetben a szupervízió célja lehet az együttműködés fejlesztése, a kommunikáció javítása a teamen belül, illetve a vezető és a munkatársak között.
Feldolgozható esetek (elakadások) témái lehetnek:

  • Kommunikáció fejlesztése
  • Együttműködés fejlesztése
  • Folyamatok javítása
  • A vezető és a munkatársak közötti  probléma megoldása
  • Teamen belüli konfliktusok kezelése
  • Teamen belüli szerepek tisztázása

Vezetői szupervízió esetén a vezetői dilemmák kerülnek fókuszba, a vezetői problémák és elakadások a kompetenciák erősítésével fejlesztésével kerülnek megoldásra.
Feldolgozható esetek (elakadások)  témái lehetnek:

  • Én és a vezetői szerepem
  • Vezetői hatékonyságom
  • Vezetői dilemmáim
  • Vezetői kompetenciám
  • Vezetői időbeosztás
  • Vezetői önismeretem
  • Munkatársaim motiválása
  • Szakmai identitás
  • Munkahelyi konfliktusaim, stb, s minden olyan eset, ami kérdésként merül fel és elakadást okoz.
Az oldal elejére