Milyen a jó nyaralás?

Hogyan nyaralunk?

A vakáció ritmusa

Nyaralási szokásaink vajon tényleg a legpihentetőbbek számunkra? Jól nyaralunk? Van, aki a napsütés, a vízpart szerelmese, más inkább a hegyekbe, vagy a kulturálisan sokat adó városokba vágyik.

Milyen a jó nyaralás számunkra? Mit is szeretnénk kapni nyaralásunk során? Ezeket a kérdéseket érdemes tisztázni magunkkal, párunkkal, családunkkal azért, hogy a nyaralás mindenki számára megfelelő legyen.

Pihenés, feltöltődés, kikapcsolás leggyakrabban ezeket a szavakat társítjuk nyaralásunk mellé, s mégis elképzelhető, hogy fáradtan, üresen, csalódottan érkezünk vissza szabadságunkról. Természetesen vannak előre kiszámíthatatlan események, amelyek bosszantóan hatnak és keresztülhúzhatják számításunkat, mint a nem megfelelő szállás, vagy időjárás, balesetezés. Ugyanakkor számos olyan tényező van, amelyre ha kellő figyelmet fordítunk, s amit ha megfelelően megtervezünk, biztosan kipihenten, frissen érkezünk vissza a vakációról.

Fontos döntés az is, hogy társasággal, családdal vagy kettesben megyünk nyaralni, hiszen mindegyik más lehetőséget és programot vetít előre. Részünkről legyünk tisztában azzal, hogy valóban mit szeretnénk, és lehetőség szerint álljunk is ki érte. Akkor jó a nyaralás, ha mindenkinek jó. Minden percet nem kell együtt tölteni. Ne kényszerítsük magunkat mi is hajnali bringatúrákra, vagy a wakeboardozásra, ha társunk azt szeretné. Helyette nekünk tetsző programot iktassunk be, de arra mindig ügyeljünk, hogy az egyéni programok ne kerekedjenek felül a közös élményekkel szemben, hiszen azért mentünk együtt nyaralni, hogy együtt is legyünk.

Amennyiben lehetséges próbáljunk három vagy akár négy hetet is egy huzamban pihenéssel tölteni. Bármily furcsa, de a nyaralást is meg kell szokni. A konkrét nyári program előtt és után hagyjunk pár napot az előkészületekre és visszatérés után egy-két napot az itthoni akklimatizálódásra. A lelkiekben való felkészülés az indulás előtt sokat segít abban, hogy ne a kapkodás, a feszültség jelenjen meg utazás előtt. A vakáció első hetében kapcsolunk nyaraló üzemmódra, ebben az időszakban hangolódunk egymásra, és fokozatosan alakítjuk ki nyaralási ritmusunkat. Megszokjuk, hogy később kelünk, hogy nyugodtan reggelizünk, mozdulataink, gondolataink fokozatosan lelassulnak.

A második és harmadik hét a teljes kikapcsolódás időszaka. Már megtörtént a ritmusváltás, egyáltalán nem gondolunk munkahelyünkre, a helyi szokásokat átlátjuk, a programokban testileg, lelkileg és gondolatilag is jelen vagyunk. Ez az a két hét, amikor valóban regenerálódunk, amikor valóban pihenünk. Idillikus állapot, s ha ér is bennünket stresszhatás, az bizonyára csak is a jótékony fajtából lehet. Átadjuk magunkat az örömöt okozó kulturális vagy sport élményeinknek, a napozás és shoppingolás élvezetes pillanatainak.

S persze eljön az utolsó hét is, amikor a nyaraló programok mellett lassan kúsznak vissza otthont érintő gondolataink. A bőröndbe való bepakolás, az apró ajándékok vásárlása fokozatosan hoznak hazafelé bennünket.

Az oldal elejére